Berikut adalah pandangan saya tentang bagaimana untuk pergi tentang mengamalkan dan jamming.

Ini adalah satu bahagian penting dalam perjalanan untuk menjadi seorang ahli muzik. Saya menulis ini turun untuk manfaat seorang ahli muzik hanya menyatakan dalam perjalanannya, yang ingin tahu apa perkara yang utama telah yang akan menentukan kejayaan mereka. Saya tahu saya pasti tidak melakukan dengan cara yang betul untuk bertahun-tahun. Saya tidak mempunyai apa-apa pendidikan muzik sebagai kanak-kanak, tetapi sebagai orang dewasa apabila belajar muzik buat kali pertama, mempunyai faedah seorang guru swasta tetapi tidak pernah benar-benar menangani isu penting ini.

Melodies pembelajaran di Private Practice

Jika anda belajar yang baru, mungkin mencabar, melodi buat kali pertama, dalam amalan swasta, maka pasti, janganmenghitung meter dan menggunakan metronom / klik-track terpilih dan bijaksana untuk menyemak masa, tetapi, sebaik sahaja anda ‘telah disahkan anda akan dapat semuanya, asap berhenti selama-lamanyamenggunakan metronom atau klik trek pada lagu itu dan tidak menggunakannya lagi untuk sekeping muzik, kerana apa yang pernah membantu anda untuk mendapatkan yang lebih baik berirama sekarang akan menghadkan rasa berirama anda dan memegang anda kembali.

Apabila Jamming atau Gigging dengan Musicians lain

“Biarlah Melody dengan panduan anda”.

Setiap pemuzik melihat
Setiap pemuzik melihat

Apabila jamming atau gigging, tidak mengira dalam kepala anda. Pada masa ini, anda sepatutnya dihayati lagu oleh amalan swasta dan bersedia untuk berkomunikasi dengan orang lain dan kiraan akan mengurangkan daripada mendengar.

Jika anda mempunyai melodi dalam fikiran anda ketika melaksanakan dan memperbaiki pelbagai ia akan membantu anda menjaga tempat tanpa apa-apa keperluan untuk mengira. Juga, di mana terdapat jeda dalam melodi, tambahan dengan melodi anda sendiri untuk membantu dengan ini. Sebagai contoh, jika melodi mempunyai sepanjang dua bar kemudian mengisi yang lain dengan sendiri ‘mengisi melodi’ akan menyokong menggunakan melodi untuk menjaga tempat dalam lagu yang anda. Menyimpan melodi dalam kepala anda akan menjadi gangguan-kurangnya sambil mendengar pemain lain kecuali perasaan anda irama dan masa adalah begitu baik dan anda begitu ketat dengan ahli-ahli kumpulan lain yang anda tidak perlu walaupun itu. Jika anda sedang berjuang untuk menjaga tempat anda kemudian memegang kuat pada melodi boleh menjadi perkara yang terbaik untuk membantu ini.

 

Apabila Mengamalkan Alone atau Dengan Orang Lain

Apa yang perlu dilakukan apabila anda memainkan lagu yang lebih kerap menghayati sebelum anda bermain dengan orang lain, atau walaupun anda tidak pernah mendapat untuk bermain dengan orang lain?

trek pemuzik sokongan profesional

Pertama, ia adalah penting untuk mendapatkan gambaran mengenai bentukmuzik, dan kedua, ia akan menjadi baik juga untuk sentiasa mengamalkan dan bermain, dalam gaya berirama sekeping. Pertimbangkan, keadaan optimum yang tidak realistik adalah sebuah band manusia sebenar pemuzik berpengalaman yang tahu sekeping juga sudah berada di dalam studio amalan anda bersedia untuk jem bersama-sama ke. Mereka juga akan perlu untuk menampung anda dengan berhenti dan bermula pada perintah anda. Konsep yang telah berkesan ditangani dengan ahli muzik profesional trek sokongandibekalkan oleh vendor seperti ‘Aebersold’. Mereka adalah pilihan yang hebat, tetapi tidak semestinya satu yang praktikal. Jika anda telah membeli salah satu, dan ia termasuk tune anda, dalam utama dan gaya dan tempo yang sama anda akan bermain dengan band anda, maka, yang hebat, yang termasuk bermain bersama-sama dengan ia sebagai sebahagian daripada amalan ini. Ia boleh menjadi benar-benar menyeronokkan dan membolehkan seseorang untuk mengamalkan penambahbaikan dengan cek aural mengenai keharmonian dan membentuk anda tidak sepatutnya ada. Yang jika anda menambah baik atas bentuk dan drop bar atau lupa perubahan kord anda perlu mendengar itu dan dapat membetulkannya.

Bermain dengan Greats!

Satu lagi pilihan yang baik adalah untuk bermain bersama-sama dengan persembahan artis daripada lagu. Katakanlah anda belajar Daun Autumn dan anda mempunyai rakaman itu dengan pelbagai artis dalam koleksi rekod anda, kemudian memakai mereka rakaman dan bermain bersama-sama, ‘mengiringi’ dengan chords atau asas, bergantung kepada instrumen anda. Anda berinteraksi dengan pemuzik terkemuka yang sudah pasti bermain sekeping baik – apa-apa yang secara dalaman akan menjadi tidak bermaya dan merosakkan dengan klik-track. Saya percaya pada masa ini apabila anda sedang bermain dan internalizing lagu, ia adalah penting untuk mengamalkannya seberapa banyak ‘format amalan’ yang mungkin. Mereka yang sebelum ini disebut dan juga, bermain bersendirian melodi dengan sendirinya, dan kemudian melodi dan asas, kemudian bermain garis dasar dan menyanyi melodi, kemudian memainkan chords dan menyanyi melodi, kemudian memainkan chords dan bermain melodi bersama-sama. Adakah anda mendapat idea? Yang lebih pelbagai cara anda mendengar dan melaksanakan tune yang lebih baik pengetahuan aural yang anda ia menjadi. Ramai pendidik hebat memberi nasihat ini dan ia benar-benar berkesan.

Mendapatkan ke dalam alur!

Jadi, bagaimana pula dengan irama dan masa apabila anda melakukan ini? Saya rasa pilihan yang terbaik adalah untuk mempunyai trek bermain irama sokongan yang tidak mempunyai asas atau chords tetapi tidak mewakili bentuk muziksekeping, di mana bahagian-bahagian bermula dan berakhir, di mana perubahan tenaga bergerak prestasi untuk jambatan (atau “tengah-8”) bahagian dan ke / dari choruses menengah, yang biasanya tempat untuk penambahbaikan, dan juga di mana-ungkapan empat bar berlaku dan lain-lain Jika sokongan berirama ini juga hidup dan manusia dan bertindak balas kepada bentuk muzik lagu yangagak daripada metronomic dan berulang-ulang dalam penyampaiannya, dan dalam gaya berirama anda akan bermain sekeping, anda bukan sahaja mempunyai asas yang besar untuk belajar sekeping tetapi juga satu yang sangat menyeronokkan juga.

Klik-trek mempertimbangkan berbahaya

Pada asasnya, ia adalah satu hujah yang sama yang pergi untuk bermain bersama-sama untuk klik trek. Trek klik boleh mendedahkan banyak kesalahan anda mungkin ada dengan meter dan penempatan anda daripada chords, asas atau melodi anda, tetapi ia juga akan memasang deadening satu aspek yang berirama lain yang sepatutnya berlaku dan yang penting ia tidak akan menggariskan bentuk lagu itu. Negatif daripada klik-track Saya rasa sebenarnya mengatasi positif. Saya cadangkan tidak pernah menggunakan trek klik pada peringkat ini; sebaliknya menggunakan Song Rhythm Trackyang mempunyai rasa besar irama dari audio pemain gendang sebenar bermain gendang sebenar dalam gaya yang anda akan bermain dan akan menggariskan bentuk lagu lagu yang anda sedang belajar. Ini adalah idea yang baik walaupun anda melaksanakan dalam ensemble drummer-kurang. Satu boleh sentiasa tambahan mengamalkan sekeping tanpa sokongan berirama untuk memastikan siapa yang boleh mengekalkan rasa sendiri irama dan masa tanpa landasan sokongan, tetapi ia adalah baik untuk mendapatkan permulaan dari sokongan berirama besar yang pertama. Jadi, bagaimana untuk mendapatkan yang hebat yang berbunyi, trek sokongan manusia dalam bentuk muzik dari lagu anda? Kini terdapat Tracks Song Rhythmdari Alive Drumming menyediakan perkara tersebut.

Tracks lagu Rhythm

Lagu Rhythm Tracks adalah jenis baru trek sokongan terdiri sepenuhnya daripada sokongan berirama (tiada melodi atau harmoni) diatur untuk bentuk muzik dari lagu – ia “songform“. Litar ini adalah persembahan lengkap seperti satu mendapat dari pemain drum profesional. Mereka mempunyai kiraan masuk seksyen pengenalan, choruses dan pengakhiran ciri, dirangka oleh mengisi menunjukkan di mana bahagian-bahagian bermula dan berakhir. Walaupun jambatan muzik dan choruses pertengahan mempunyai intensiti yang lebih tinggi di mana sesuai untuk gaya. Semua ini tanpa antara muka yang pengatur yang biasa justeru memastikan ia mudah. Satu boleh memilih trek yang di bawah 30 saat – di bawah 15 saat apabila seseorang mendapat memahamkan ia.

Pemain App mempunyai pelarasan tempo dan kemudahan untuk menyusun trek untuk gig anda atau sesi jem. Ia adalah untuk pemuzik semua kebolehan. Pemuzik baru menggunakan App untuk menyediakan iringan kepada lagu-lagu. Mereka mendapat rentak yang bersimpati supaya mereka belajar untuk menjaga masa, masuk ke dalam alur dan menghayati struktur muzik lagu ini – Selama ini menikmati irama yang menarik dan memberi inspirasi. Gigging pemuzik katalog sokongan mereka ke dalam setlists dan menggunakannya untuk membimbing prestasi. Mempunyai kualiti sokongan berirama, dengan kemudahan setlist dan pemain pemuzik itu,  semua dalam satu App adalah begitu mudah seseorang akan menemui diri sendiri menggunakan sokongan berirama ini lebih dan lebih.

Lagu Rhythm Tracks benar-benar berkualiti tinggi sokongan berirama yang hampir dengan memilih dan bermain. Anda tidak akan bosan dengan ini trek sokongan. Anda tidak akan mempunyai untuk urutan apa-apa. Anda akan mendapati bahawa pemain dan setlist ini antara muka pengguna menggalakkan penggunaan berterusan. Anda akan dapat menghargai bentuk lagu-lagu anda lebih dan anda mungkin termasuk trek ini ke dalam persidangan single dan album anda sendiri.

Sama ada anda belajar sebuah lagu baru, jamming, gigging atau memotong album terbaru anda, ini  Song Rhythm Trek menyediakan penyelesaian.

Semak sampel audio pada  halaman Sampel Alive Drumming ini

Semak artikel ini dari Drumming Alive yang memberikan pandangan jauh ke dalam pemikiran di sebalik produk –

Apabila bekerja pada irama anda?

Mengapa songform dengan trek irama?

Muat Song Rhythm Trek App di  Apple App Store

Cuba Alive Drumming ini app samplers untuk mencuba sebelum ini mempunyai trek lagu-lagu popular. Ia kemudian mudah untuk menggunakan aplikasi untuk menyesuaikan ini untuk keperluan amalan dan prestasi anda. Semua aplikasi sampler adalah sama  Song Rhythm Trek app tetapi dengan trek sampel dimasukkan.

 


Juga diterbitkan pada Sederhana.