Tertanya-tanya apa teknologi yang terletak di sebalik perkhidmatan web pintar Alive Drumming ini? Berikut adalah inti –

Alive Drumming perkhidmatan web pintar ‘s telah kejuruteraan di Elixir bahasa pengaturcaraan. Bekalan perkhidmatan web Alive Drumming ini trek irama diuruskan sepenuhnya dibina daripada berbilang mengambil panjang-bentuk audio pemain gendang yang sangat berbakat.

Ringkasnya, perkhidmatan ini

  1. Mem-parsing permintaan web,
  2. Menentukan struktur susunan trek yang diminta,
  3. Mewujudkan skrip audio-kejuruteraan untuk sambat keping audio format panjang ke dalam keputusan itu, dan akhirnya,
  4. Melaksanakan skrip ini, menyampaikan audio yang dihasilkan sebagai output perkhidmatan.

Compiler bahasa Perkhidmatan Web

Sebahagian besar ini adalah analisis leksikal teks dan reka bentuk pengkompil klasik sebagai huraian trek adalah bahasa LR1 mudah, dan skrip audio-kejuruteraan diusir dioptimumkan dengan fasa pengoptimuman mengintip-lubang. Langkah 3 di atas, ” Mewujudkan skrip audio-kejuruteraan“, tambahan pula terlibat parsing teks meta-data yang berkaitan dengan lokasi audio lama-borang tersebut berbeza keamatan gendang, mengisi, mengisi sebelum dan selepas, memecahkan gendang, menolak, mengira-in dan pengakhiran. Masing-masing mempunyai pelbagai ‘mengambil’ dan algoritma memohon pemberat dalam pilihan pseudo-rawak. Pada mulanya, bahasa kukuh dalam manipulasi teks dianggap dengan algoritma awal diprototaip dalam menganga, tetapi ia menjadi jelas bahasa yang sesuai untuk secara besar-besaran berskala web-perkhidmatan yang diperlukan.  

Teknologi Stack – Phoenix / Elixir / Erlang / Linux / GCP

Yang membawa saya ke Elixir dan Phoenix. Elixir adalah bahasa semata-mata berfungsi, kuat kemudahan pemprosesan teks yang menghimpunkan ke mesin maya Erlang / OTP. Phoenix adalah satu rangka kerja pelayan web yang ditulis dalam Elixir. Elixir / Erlang termasuk semua kelebihan Telecom Platform Terbuka (OTP) – direka untuk penyelenggaraan ultra dan kebolehpercayaan dijangka platform telekomunikasi, seperti tugas-tugas di bawah seliaan dan dalam perkhidmatan kemas kini modul. Kami menjadi tuan rumah ini pada pelayan Linux pada Platform Awan Google (GCP) menggunakan satu kelompok yang sangat berskala Google Compute VMS dan Storan Awan Google.

Dynamic Programming – A rangsangan prestasi

Penyelesaian pengaturcaraan memanfaatkan Programming Dynamic di banyak tempat. Pengaturcaraan dinamik adalah di mana masalah adalah (secara rekursif) dihuraikan kepada banyak sub-masalah dan di mana sub-masalah mungkin berlaku yang sama dengan yang sebelumnya. Jika sub-masalah adalah salinan, tidak ada keperluan untuk menyelesaikannya lagi, hanya menggunakan hasil sebelumnya. A cache keputusan membolehkan algoritma untuk sentiasa memeriksa cache pertama sebelum menyelesaikan sub-masalah ini. Teknik ini telah digunakan pada banyak peringkat dalam penyelesaian. Data-struktur penawar yang terbukti sangat bertolak ansur dengan mudah Elixir memeta digunakan sebagai cache. Ukuran prestasi menunjukkan peningkatan purata 60% dalam penggunaan CPU dan masa siap dengan cache dikerahkan.

Beberapa kawasan yang menggunakan cache adalah

  1. Di peringkat tertinggi, fail audio yang dihasilkan sendiri cache,
  2. Penciptaan keping audio, parameterised oleh keperluan jenis dan panjang mereka,
  3. Pemilihan pseudo-rawak contoh audio daripada sekumpulan alternatif wajaran – di sini pilihan diluluskan digunakan sebagai input kepada algoritma dan juga

Design Kaveat – Google Drive

Reka bentuk awal mempunyai trek audio yang terhasil dicache pada Google Drive dengan tindak balas pelayan web yang sedang lencongan ke fail cache. Penyelesaian ini telah menarik kerana ia dimanfaatkan yang matang, boleh skala dan kos efektif Google Drive. Walau bagaimanapun, ia terbukti bermasalah dengan Google Drive dengan cepat memohon gabenor di bawah jumlah yang agak kecil beban. Ternyata Google Drive tidak layak baik untuk jenis ini perkhidmatan. Jika semua permintaan Drive datang dari perkhidmatan web, pendikitan telah digunakan yang mengehadkan perkhidmatan. Selain itu, ia adalah sukar untuk membekalkan URL Google Drive kepada pelanggan dengan cara yang akan pasti tidak menyebabkan permintaan pengesahan. Google Storage akhirnya digunakan untuk menggantikan Google Drive.

Ringkasan – timbunan teknologi yang hebat

Elixir membuktikan kedua-dua sesuai bagi projek ini dan akan menyenangkan untuk bekerja di. The alat sekitar bahasa yang matang dan sesuai untuk tujuan, platform OTP adalah penyelesaian terbaik untuk kebolehpercayaan dan penyelenggaraan dan sekatandaripada bahasa semata-mata berfungsi terbukti menjadi lebih manfaat daripada had a. Kurang benar-benar boleh menjadi lebih dengan reka bentuk bahasa pengaturcaraan. Platform Awan Google membuat pentauliahan infrastruktur, pemantauan dan penyelenggaraan lebih mudah daripada berurusan dengan perkakasan fizikal. GCP toolset telah matang dan kemudahan adalah luas. Kami akan mengesyorkan sepenuhnya teknologi timbunan Phoenix / Elixir / GCP untuk membangunkan dan melaksanakan, perkhidmatan web kompleks misi kritikal.


Tracks lagu Rhythm

Tracks lagu Rhythm
Tracks lagu Rhythm

Lagu Rhythm Tracks adalah jenis baru trek sokongan terdiri sepenuhnya daripada sokongan berirama (tiada melodi atau harmoni) diatur untuk bentuk muzik dari lagu – ia “songform“. Litar ini adalah persembahan lengkap seperti satu mendapat dari pemain drum profesional. Mereka mempunyai kiraan masuk seksyen pengenalan, choruses dan pengakhiran ciri, dirangka oleh mengisi menunjukkan di mana bahagian-bahagian bermula dan berakhir. Walaupun jambatan muzik dan choruses pertengahan mempunyai intensiti yang lebih tinggi di mana sesuai untuk gaya. Perkara-perkara yang disimpan mudah dengan melakukan dengan antara muka pengatur tradisional. Satu boleh memilih trek yang di bawah 30 saat – di bawah 15 saat apabila seseorang mendapat memahamkan ia.

Pemain App mempunyai pelarasan tempo dan kemudahan untuk menyusun trek untuk gig anda atau sesi jem. Ia adalah untuk pemuzik semua kebolehan. Pemuzik baru menggunakan App untuk menyediakan iringan kepada lagu-lagu. Mereka mendapat rentak yang bersimpati supaya mereka belajar untuk menjaga masa, masuk ke dalam alur dan menghayati struktur muzik lagu ini – Selama ini menikmati irama yang menarik dan memberi inspirasi. Gigging pemuzik katalog sokongan mereka ke dalam setlists dan menggunakannya untuk membimbing prestasi. Mempunyai kualiti sokongan berirama, dengan kemudahan setlist dan pemain pemuzik itu,  semua dalam satu App adalah begitu mudah seseorang akan menemui diri sendiri menggunakan sokongan berirama ini lebih dan lebih.

Lagu Rhythm Tracks benar-benar berkualiti tinggi sokongan berirama yang hampir dengan memilih dan bermain. Anda tidak akan bosan dengan ini trek sokongan. Anda tidak akan mempunyai untuk urutan apa-apa. Anda akan mendapati bahawa pemain dan setlist ini antara muka pengguna menggalakkan penggunaan berterusan. Anda akan dapat menghargai bentuk lagu-lagu anda lebih dan anda mungkin termasuk trek ini ke dalam persidangan single dan album anda sendiri. Jangan ditangguhkan oleh pengalaman dengan lain Apps gendang mudah alih. Lagu Rhythm Tracks adalah sesuatu yang berbeza.

Sama ada anda belajar sebuah lagu baru, jamming, gigging atau memotong album terbaru anda, ini Song Rhythm Trek menyediakan penyelesaian.

Semak sampel audio pada halaman Sampel Alive Drumming ini

Semak artikel ini dari Alive Drumming yang memberikan pandangan jauh ke dalam pemikiran di sebalik produk,

Bagaimana untuk mengamalkan, maka bagaimana untuk jem

Apabila bekerja pada irama anda?

Mengapa songform dengan trek irama?

Muat Song Rhythm Trek App di Apple App Store

Cuba Alive Drumming ini app samplers untuk mencuba sebelum ini mempunyai trek lagu-lagu popular. Ia kemudian mudah untuk menggunakan aplikasi untuk menyesuaikan ini untuk keperluan amalan dan prestasi anda. Semua aplikasi sampler adalah sama Song Rhythm Trek app tetapi dengan trek sampel dimasukkan.


Juga diterbitkan pada Sederhana.